Manuál pro porotce19. ročník FLE Media Awards
Děkujeme, že jste potvrdil/a účast ve 2. kole hodnocení 19. ročníku FLE Media Awards
Příprava
Abyste byl/a na hlasování v druhém kole poroty dobře připraven/a, doporučujeme prohlédnout si nominované kampaně na webových stránkách soutěže v sekci Shortlist, kde jsou k dispozici v plném znění a s přílohami. Je důležité, abyste při hlasování ve 2. kole znal/a všechny kampaně, které postoupily na shortlist. Pokud jste v prvním kole neohodnotil/a vše, projděte si zejména ty práce, ke kterým jste se v prvním kole nedostal/a.
Kritéria hodnocení soutěžních prací
Strategie
35%
Realizace
35%
Inovativnost
15%
Odvaha
15%
Kategorie podle cíle
Best Awareness Campaign
Best Consideration Campaign
Best Conversion Campaign
Porota posuzuje, zda je strategie adekvátní vzhledem k cíli kampaně, cílové skupině a charakteru produktu či značky. Analyzuje, jak efektivně byla tato strategie realizována v praxi, a do jaké míry byla kampaň nebo její prvky originální a inovativní. Rovněž hodnotí míru odvahy, kterou museli zadavatel či agentura prokázat při prosazování těchto řešení.
Kategorie podle realizace
Best Spot Campaign
Best Non Spot Campaign
Porota hodnotí, jak efektivně tvůrci využili přednosti a specifika jednotlivých mediálních kanálů, zda objevili a aplikovali originální způsoby jejich využití, propojení nebo inovace, a zda na tomto základě vytvořili a realizovali konzistentní a relevantní strategii. Současně posuzuje odvahu a odhodlání, které museli zadavatel či agentura prokázat při prosazování těchto řešení.
Jak probíhá hlasování
Pravidla setkání 2. poroty:
- Porotce se schůzky účastní po celou dobu jejího trvání.
- Hlasování probíhá pomocí online hlasovacích formulářů na www.flema.cz.
- Porotce ve střetu zájmů je ten, jehož společnost je Autorem nebo Zadavatelem některé ze shortlistovaných kampaní v kategorii, o níž se právě hlasuje.
- Porotce, který je ve střetu zájmů, se v dané kategorii neúčastní diskuse a nemá možnost hlasovat.
- V polovině hodnocení bude přestávka 15 minut.
Hodnotí se postupně po jednotlivých kategorií následujícím způsobem:
- Připomenutí kritérií hodnocené kategorie
- Představení shortlistovaných kampaní (videoprojekce)
- Diskuze porotců
- Hlasování (1 nebo 2 kola)
- Vyhlášení vítěze
- Následuje další kategorie
Procedura hlasování
První kolo hlasování
- Porotce zaznamená do online formuláře jednu z možností pro danou kategorii.
- Po sečtení hlasů je určeno pořadí. Pokud některá kampaň získá více než 50% možných hlasů, stává se vítěznou.
- Cena nebude udělena, pokud více než 50% oprávněných porotců hlasuje pro neudělení ceny.
- Pokud se o vítězi nerozhodne, do druhého kola hlasování postupují kampaně na prvních dvou místech z prvního kola hlasování. Pokud by více než dvě kampaně měly shodný počet hlasů na postupových místech, postupují všechny.
Druhé kolo hlasování
- V druhém kole hlasování zvítězí kampaň prostou většinou hlasů oprávněných porotců.
- Pokud by došlo k rovnosti hlasů, o vítězi rozhodne umístění v předchozím hlasování (v prvním kole).
- Pokud by i v předchozím kole byla bodová rovnost, o vítězi rozhodne umístění v hlasování 1. kola poroty.