Manuál pro porotce19. ročník FLE Media Awards


Děkujeme, že jste potvrdil/a účast ve 2. kole hodnocení 19. ročníku FLE Media Awards

Místo konání Café Louvre Národní 22, Praha 1
Čas konání čtvrtek 19.9.2024 14 - 18 h

Příprava

Abyste byl/a na hlasování v druhém kole poroty dobře připraven/a, doporučujeme prohlédnout si nominované kampaně na webových stránkách soutěže v sekci Shortlist, kde jsou k dispozici v plném znění a s přílohami. Je důležité, abyste při hlasování ve 2. kole znal/a všechny kampaně, které postoupily na shortlist. Pokud jste v prvním kole neohodnotil/a vše, projděte si zejména ty práce, ke kterým jste se v prvním kole nedostal/a.

Kritéria hodnocení soutěžních prací

Strategie

35%

Porota hodnotí kvalitu, relevanci a unikátnost zvolené strategie. Jak dokáže zasáhnout cílovou skupinu, předat jí zamýšlený vzkaz, a vydělit produkt/značku z davu. Zda jsou zvolená řešení vhodná pro dosažení cíle kampaně a podporu kreativního konceptu a zda je strategie vhodná pro daný produkt/značku

Realizace

35%

Porota hodnotí, jak se podařilo převést strategické návrhy do reality, a zda se pracovalo s mediálním prostorem v souladu s navrženou strategií. Přihlédne rovněž ke kvalitě realizace a výsledku kampaně.

Inovativnost

15%

Porota hodnotí, zda a v čem byla kampaň jedinečná, netradiční nebo unikátní, a zda tato originalita byla v souladu s cíli kampaně.

Odvaha

15%

Porota posuzuje kontext, v němž bylo řešení vytvořeno, míru odvahy a rizik, kterým čelili zadavatel nebo autor při realizaci kampaně v její finální podobě, a také opatření, která byla podniknuta k eliminaci těchto rizik.

  • Best Awareness Campaign

  • Best Consideration Campaign

  • Best Conversion Campaign


Porota posuzuje, zda je strategie adekvátní vzhledem k cíli kampaně, cílové skupině a charakteru produktu či značky. Analyzuje, jak efektivně byla tato strategie realizována v praxi, a do jaké míry byla kampaň nebo její prvky originální a inovativní. Rovněž hodnotí míru odvahy, kterou museli zadavatel či agentura prokázat při prosazování těchto řešení.
  • Best Spot Campaign

  • Best Non Spot Campaign


Porota hodnotí, jak efektivně tvůrci využili přednosti a specifika jednotlivých mediálních kanálů, zda objevili a aplikovali originální způsoby jejich využití, propojení nebo inovace, a zda na tomto základě vytvořili a realizovali konzistentní a relevantní strategii. Současně posuzuje odvahu a odhodlání, které museli zadavatel či agentura prokázat při prosazování těchto řešení.

Jak probíhá hlasování

Pravidla setkání 2. poroty:

  • Porotce se schůzky účastní po celou dobu jejího trvání.
  • Hlasování probíhá pomocí online hlasovacích formulářů na www.flema.cz.  
  • Porotce ve střetu zájmů je ten, jehož společnost je Autorem nebo Zadavatelem některé ze shortlistovaných kampaní v kategorii, o níž se právě hlasuje.  
  • Porotce, který je ve střetu zájmů, se v dané kategorii neúčastní diskuse a nemá možnost hlasovat.  
  • V polovině hodnocení bude přestávka 15 minut.

Hodnotí se postupně po jednotlivých kategorií následujícím způsobem:

  1. Připomenutí kritérií hodnocené kategorie
  2. Představení shortlistovaných kampaní (videoprojekce)
  3. Diskuze porotců
  4. Hlasování (1 nebo 2 kola)
  5. Vyhlášení vítěze
  6. Následuje další kategorie

Procedura hlasování

První kolo hlasování

  • Porotce zaznamená do online formuláře jednu z možností pro danou kategorii.
  • Po sečtení hlasů je určeno pořadí. Pokud některá kampaň získá více než 50% možných hlasů, stává se vítěznou.
  • Cena nebude udělena, pokud více než 50% oprávněných porotců hlasuje pro neudělení ceny.
  • Pokud se o vítězi nerozhodne, do druhého kola hlasování postupují kampaně na prvních dvou místech z prvního kola hlasování. Pokud by více než dvě kampaně měly shodný počet hlasů na postupových místech, postupují všechny.  

Druhé kolo hlasování

  • V druhém kole hlasování zvítězí kampaň prostou většinou hlasů oprávněných porotců.  
  • Pokud by došlo k rovnosti hlasů, o vítězi rozhodne umístění v předchozím hlasování (v prvním kole).  
  • Pokud by i v předchozím kole byla bodová rovnost, o vítězi rozhodne umístění v hlasování 1. kola poroty.