Autor: Samsung Electronics Czech and Slovak
Galaxie Rio
Kategorie dle mediatypu - Nejlepší využití televize
Ročník: 12
Zadavatel: Samsung
Země: CZ
Bylo jen otázkou času, kdo natočí první televizní pořad na
mobilní telefon. Samsung Electronics to díky špičkové technologii svého
produktu Samsung Galaxy S7 edge dokázal. Pořad Galaxie Rio (realizovaný během
LOH v Rio de Janeiro 5. – 21 srpna 2016) přepsal historii zprostředkování
obsahu uživatelům. Poprvé měli komplexní obsah z dějiště aktuálně
nejsledovanější události na planetě. Samsung tak díky originálnímu nápadu
úspěšně odprezentoval technologii svých produktů, našel efektivní způsob, jak
z pozice globálního partnera LOH oslovit lokální cílovou skupinu a dosáhl
maxima v oblasti pozitivního vnímání značky.
Ve skutečnosti je přidaná hodnota úspěšné kampaně prakticky
nezměřitelná, podprahový efekt vnímání značky Samsung jako zprostředkovatele
atmosféry pozitivně vnímané letní olympiády v Riu bude určitě delší než
olympijský cyklus! A že je konkrétně Samsung Galaxy S7 edge dokonale technicky
vybavený telefon, o tom snad nikdo ani nezapochyboval.
Strategie
I globální partner může být užitečným partnerem pro lokální
cílovou skupinu. Pokud se navíc podaří vysílat každodenní televizní reportáž
natočenou na mobilní telefon, vzkaz zákazníkům: „Naše telefony jsou technicky
na té nejvyšší úrovni“ je jasný.
Cíl
Jak na to? Dát telefon těm správným lidem, v případě
kampaně Galaxie Rio týmu redakce sportu České televize.
Mobilní telefon pak předá z dějiště sledované události
(letních olympijských her) content, který kamery postihnout nedokáží (zejména
proto, že jejich používání je často vázáno na danou lokalitu, náročnost
přesunu, nejrůznější pravidla ze strany pořadatele) nebo výsledek natáčení na
kameru není tak autentický (což je klíčové například pro úspěch contentu na
sociálních médiích). Součástí strategie tedy bylo zadání, aby reportáže zavedly
diváky do zákulisí her, ukázaly emoce, umožnily rychlou reakci na aktuální
situaci. Příklad? Bez mobilu by se diváci jen těžko dozvěděli, jak to vypadá,
když se moderátor zasekne ve výtahu hodinu před komentováním přímého přenosu,
nebo jaké je Rio a jeho okolí na vlastní kůži běžného návštěvníka.
Strategie vycházela z faktu, že autentické události
mají největší potenciál fungovat v prostředí sociálních sítí virálně.
Zároveň však kampaň předávala informaci o technologii produktu.
Realizace
První
televizní pořad natočený výhradně na mobilní telefon se stal skutečností.
Značka Samsung tak dokázala udělat důležitý krok v rámci konkurence na trhu a
stala se č. 1. Unikátní projekt představil nejen produkt (telefon Samsung
Galaxy S7 edge), ale také komplexně značku Samsung jako nositele inovačních
technologií. 14 komentátorů České televize během šestnácti dnů letní olympiády
v Riu natočilo prostřednictvím mobilu 19 původních reportáží, díky kterým
diváci získali exkluzivní obsah a ojedinělou příležitost propojit se s dějištěm
olympiády. Ukázalo se, že dokonalý mobil má vedle TV štábů místo.
Nešlo
však zdaleka pouze o pořízení video záznamů, díky svým funkcím se Samsung
Galaxy S7 stal platným grafickým komponentem pořadu (viz. Úvodní představení
lokace nebo závěrečný kvíz).
Výsledek
Tým redakce sportu ČT natočil v dějišti
LOH v Riu 19 reportáží o celkové délce 1 hodiny (proběhlo také 60 repríz).
Pořad Galaxie Rio se setkal u diváků s nadšeným ohlasem, zasáhl díky
atraktivitě svého obsahu prakticky celé spektrum cílové skupiny včetně „mileniálů“.
Pořad však nesmírně dobře fungoval na sociálních sítích, především na Facebooku.
Jaká byla čísla? 156 sponzorských vzkazů,
816 GRps, 54% zásah, 5 x nad-dodaná mediální hodnota. Samsung se i díky Galaxii
Rio stal značkou s nejvyšší vizibilitou v rámci všech značek (1. Samsung, 2.
Česká spořitelna, 3. T-Mobile). Ve skutečnosti je ale přidaná hodnota kampaně obtížně
změřitelná - podprahový efekt vnímání Samsungu jako zprostředkovatele atmosféry
pozitivně vnímané letní olympiády v Riu bude určitě delší než olympijský
cyklus.