Autor: Wavemaker, WPP Media, Ogilvy PR
#prosteja
Kategorie podle cíle - Best Awareness Campaign
Ročník: 20
Zadavatel: dm drogerie markt
Země: CZ
Nová kampaň dm drogerie #prosteja představuje mezinárodní koncept pro 12 trhů.
Cílem bylo zvýšit povědomí o značce dm s důrazem na přirozenost, krásu v nedokonalosti a podporu sebepřijetí.
#prosteja oslovuje ženy s poselstvím, že naše jedinečnost je to nejkrásnější.
Být sám sebou totiž není v dnešním světe pro mnohé snadné.
Komunikace inspiruje k zamyšlení a dodává odvahu žít autentický život.
Autenticky tato kampaň také odstartovala–dronovou show a launch eventem v Praze.
Pokračovala silnou cross-mediální strategií.
V digitálu jsme jako první v ČR využili interaktivní landing page na Spotify, poháněnou AI.
#prosteja úspěšně inspirovala ženy k větší sebedůvěře a sebepřijetí.
Tím překonala běžná marketingová očekávání a vytvořila hluboké emocionální spojení se značkou.

Cíl
Cílem kampaně bylo zvýšit povědomí o značce dm s důrazem na přirozenost, krásu v nedokonalosti a podporu sebepřijetí.
Insight: Reakce na společenský tlak dokonalosti, vedoucí k pocitu nedostatečnosti.
Přáním bylo inspirovat k autenticitě.
Usilovali jsme o zásah 75% v hlavní cílové skupině W20+, aktivní zapojení a rozvoj diskuze v komunitách, využití inovativních a personalizovaných řešení. Což se nám podařilo.
Všechny cíle jsme splnili a naše práce přinesla skvělé mediální výsledky i WOM.
S dosahem minimálně 85% v CS W20+ za televizi, dalším inkrementálním reachem v ostatních kanálech a s více než 65 tisíci interakcemi na sociálních sítích, inspirovali jsme ženy k větší sebedůvěře a sebepřijetí.
Strategie
Výjimečná kampaň si žádá výjimečný přístup.
Spojili jsme hluboké poselství s inovativní realizací v komplexní cross-mediální strategii.
Náš celkový multikanálový přístup byl precizní a zahrnoval všechny mediatypy:
TV, online, print, OOH, DOOH, audio, kino a influencer marketing.
Pro lednový start kampaně jsme naplánovali doteď největší dronovou show v ČR.
Využili jsme kreativní a zapamatovatelný způsob - za pomoci 200 dronů jsme na nebi vykreslili ženu, která prochází vývojem (duševním i fyzickým) a dojde ke svému sebepřijetí.
Abychom zajistili počáteční silný WOM, uspořádali jsme také launch event v pražském Tančícím domě. Pozvali jsme na něj 24 influencerů, reprezentujících různé věkové i zájmové skupiny, kteří šířili obsah/vizuální show v reálném čase. Následně jsme jejich prostřednictvím intenzivně komunikovali sdělení kampaně na soc. sítích i po eventu.
Díky tomu jsme dokázali otevřít diskuzi o tématu u citlivé komunity žen.
Televizní komunikace s emocionálními spoty byla zvolena pro masový zásah.
Ale jak co nejvíce zdůraznit komunikační sdělení jedinečnosti a autenticity v médiích?
Důležitým prvkem byla personalizace a práce s daty: Jako první v ČR jsme využili na Spotify formát interaktivní landing page s personalizovanými playlisty a spoty, které vyzdvihly unikátnost každé ženy.
Realizace
Převedli jsme strategii do života naší inovativní realizací a precizním využitím mediálního prostoru.
Start a WOM: Kampaň odstartovala dronovou show, která na nebi vykreslila ženu, její transformaci a inspirativní hashtag. Počáteční WOM zajistil launch event s 24 influencery, kteří šířili obsah v reálném čase i po kampani.
TV: Emocionální spoty (60, 30, 25s).
ONLINE: Vizibilní a interaktivní formáty (branding, video, rich media, CTV, články).
PRINT: Image sdělení 1/1, vklady, ADV.
OOH: Celopolep tramvaje, bigboardy, smarts, CLV.
DOOH: Digitální tunel, DigiCLV, MHD.
Kino: On-screen u vhodných filmů.
Audio: Klasické rádio, personalizovaná a AI řešení na Spotify.
Realizace zajistila vysoký zásah i interakci s cílovou skupinou, úspěšně podpořila vnitřní sílu a hrdost na vlastní jedinečnost.
Inovativnost
Klíčovým inovativním prvkem byla velkolepá dronová show s 200 drony a revoluční využití AI & personalizace na Spotify.
Myšlenku unikátnosti každé ženy jsme přetavili do dvou pilířů na Spotify:
1. Sponzorovaný playlist Discover Weekly, který podtrhuje personalizaci tím, že každé uživatelce zobrazí doporučení, které vychází z její unikátní hudební historie.
2. Personalizované audio spoty (pro matky, řidičky, tanečnice a univerzální), které vedly na revoluční formát Interactive Landing Page (ILP).
Jako první značka v ČR jsme využili formát ILP, kde AI algoritmus na základě kombinace odpovědí uživatelky na ILP a jejich oblíbených skladeb vytvořil playlist na míru. Tím jsme posílili jejich jedinečnost a autenticitu, nabídli relevantní zážitek s aktivním zapojením
Odvaha
1. Odvaha komunikovat náročné téma:
Značka dm se odvážně pustila do choulostivého tématu - standardizace krásy a tlak na dokonalost (dle doložitelného výzkumu by 20 % žen obětovalo 5 let života pokud by splňovaly všeobecné standardy krásy)
Otevřít diskuzi v komunitách vyžadovalo kuráž a empatii.
2. Odvaha v realizaci–dronová show:
Mimořádně odvážné bylo odstartovat kampaň 6.1.2025 dronovou show nad Vltavou. Realizace takové akce v zimním období představovala značné výzvy:
a) Byrokracie: Nutnost získat 3 zákonná povolení a zábor místa.
b) Klimatické podmínky: Ani super-odolné drony (do -12°C, vítr do 50 km/h) nemohou létat při mrazivém mrholení či silném větru. Neustálé sledování počasí a ladění času vzletu bylo klíčové.
Díky důvěře a odvaze nás i klienta se kampaň #prosteja povedla.