Autor: Content Studio CNC
Heluz Váš osobní průvodce stavbou rodinného domu
Průřezové kategorie - Nejlepší komerční kampaň
Ročník: 18
Zadavatel: Heluz
Země: CZ
Hlavní myšlenkou crossmediální kampaně bylo: Dům si stavíte jednou za život, takže pochopitelně musí být kompletně bez vad na kráse. Náročné technické téma „cihla“ jsme zvládli pojmout jako populárně-naučný obsah, který díky srozumitelnému zpracování pochopí i laik. Součástí kampaně bylo i video s autentickou reakcí muže, který lituje svého rozhodnutí při stavbě bungalovu. Běžnému člověku jsme tak přiblížili nástrahy, které by ho nenapadly, nebo by je mohl výrazně podcenit. To by se ve finále negativně odrazilo na prodražení stavby – v krátkodobém i dlouhodobém horizontu.
Content Studio CNC (součást Czech News Center) ve spolupráci s největším českým výrobcem cihelného materiálu HELUZ přineslo cílové skupině obsah, který reálně pomáhá. Součástí kampaně byla i nativní microsite (ústřední hub kampaně), na které čtenáři v průměru strávili krásné 3 min. Byly i dny, kdy upoutávka přivedla návštěvy s průměrným časem 15 min!
HELUZ není B2C prodejcem, primárně mu šlo o brand awareness kampaň. Díky naší kampani oslovená cílová skupina ví, že HELUZu nejde o to, aby vysloveně prodal lidem cihly za každou cenu. Klient byl z kampaně nadšený a navazujeme spolupráci i s jeho dceřinou firmou.
Strategie
HELUZ není B2C prodejcem svých výrobků, takže mu primárně šlo o brand awareness kampaň, která osloví cílovou skupinu. Ta se definovala jako střední třída, 30+ a se zájmem o stavbu rodinného domu.
KPI pro celou crossmediální kampaň
Zvýšení povědomí o brandu HELUZ jakožto výrobci komplexní sady stavebního řešení od A do Z – jeho součásti přitom do sebe perfektně zapadají a tvoří celek bez slabých míst.
Timing celé crossmediální kampaně: 15. 3. – 20. 6. 2023
KPI pro nativní microsite uspornydum.nativecnc.cz
IMP promo garance: 20 000 000 IMP pro promo na webech Czech News Center
Garance přečtení: 80 000
Timing propagace nativní microsite: 15. 3. – 9. 5. 2023
Cíl
BUDGET: 1 147 640 Kč
Naše Content Studio CNC má letité zkušenosti s nativními populárně-naučnými formáty, které mají pozitivní odezvu u cílových skupin. Jelikož jsme součástí mediálního domu Czech News Center, dokážeme se postarat o tvorbu a propagaci velké crossmediální nativní kampaně za použití mnoha rozmanitých formátů (online, print, rádio). Pro efektivní oslovení CS pro HELUZ jsme vybrali právě následující formáty.
Nativní microsite
Ideální formát, jak složité téma přiblížit srozumitelnou formou interaktivní infografiky. CS např. poznala zásadní rozdíl mezi těžkým a lehkým stropem nebo rizika tzv. tepelného mostu. Microsite sloužila jako hub crossmediální kampaně a byl na ní nasazen RTG skript.
iDvert
Při iDvert kampani se články díky algoritmu zobrazují definované cílové skupině napříč 40 online médii Czech News Center. Klientovi jsme proto navrhli hned 12 kampaní, abychom maximalizovali zásah na CS. Věnovali jsme se např. typům zateplení či rizikům lákavě laciných cihel z dovozu.
Redakční online podpora
Na E15, Reflex a iSport dokážeme oslovit movitější CS. Zároveň jde o nejnavštěvovanější weby svého zaměření. Online redakce kampaň podpořily redakčními články a FB posty.
E15 podcast
Abychom maximalizovali zásah u movitější CS, dostali jsme klienta do E15 Cast, ve kterém obchodního ředitele HELUZ vyzpovídal šéfredaktor Nikita Poljakov.
Redakční videopořad Moderní město
Pořad z produkce našeho Content Studia CNC přináší rozhovory s developery, architekty a designéry. První půlka dílu pokrývá autentické zkušenosti majitele bungalovu, který poukazuje na chyby, kterých se dopustil při stavbě svého domu. V druhé části architekt vysvětluje, proč u staveb dává přednost řešení od HELUZ. Video propagováno na e15.cz a jako součást nativní microsite.
Branding na webech CNC s cílením
Funkční doplněk ke cross kampani, jak u cílové skupiny ještě více zviditelnit klientův brand, a hlavně jde o způsob, jak ho cílovce připomenout.
Prezentaci s ukázkami najdete zde.
Realizace
Zastřešující téma cross kampaně: VÁŠ OSOBNÍ PRŮVODCE STAVBOU RODINNÉHO DOMU
Potenciálně nudné a náročné technické téma „cihla“ jsme zvládli pojmout jako populárně-naučný obsah, kterému nechybí bulvární jiskra, a přesto neztrácí na hodnověrnosti. Nemusíte mít odborné vzdělání, abyste tento obsah pochopili. Při zcivilnění tématu hrála významnou roli interaktivní infografika na uspornydum.nativecnc.cz. Autenticitě obsahu pomohl i pan Čapek, který se svěřil, jakých rozhodnutí při stavbě domu lituje. Abychom zasáhli i publikum, které má teprve učinit rozhodnutí ke stavbě domu, řešili jsme také úspory energií, aby vznikla pozitivní asociace s HELUZ. Klient v obsahu figuruje jako oborový specialista, který dává užitečné rady.
Ukázky z kampaně najdete zde.
Výsledek
Složitou problematiku jsme zpracovali sexy formou, která je srozumitelná a hodnověrná. To se pozitivně projevilo např. na výkonu nativní microsite. Garanci čtenosti jsme doručili dříve než za domluvené tři měsíce – přesněji za dva. Potvrdila se tím naše mantra, že publikum je na prvním místě a my mu musíme v obsahu pomáhat řešit problémy. Čtenáři na microsite strávili v průměru 3 min. Byly i dny, kdy upoutávka na microstie přivedla návštěvy s průměrným časem 15 min!
Nesmírně spokojený klient k nám následně přesměroval budget, který původně plánoval alokovat k naší konkurenci! Za nás jde tedy o jednoznačný úspěch, který pomohl prohloubit vztah s klientem. Letos spolu rozjedeme další 2 crossmediální nativní kampaně – pro HELUZ a jeho jeho dceřinou firmu.
DETAIL VÝSLEDKŮ KAMPANĚ NAJDETE ZDE.